PTI – avtoservisni tehnik
Avtoservisni tehnik PTI
Cilji izobraževalnega programa
Poleg splošnih ciljev izobraževalni program omogoča dijakom, da:
- pridobijo sposobnost uporabe strokovnega znanja pri reševanju realnih praktičnih problemov v stroki,
- obvladajo matematično reševanje tehničnih problemov s svojega strokovnega področja ter znajo izdelati analitične in grafične prikaze
- obvladajo strokovno terminologijo,
- se usposobijo uporabljati strokovno literaturo, tehnično in tehnološko dokumentacijo, tehnične predpise in standarde,
- obvladajo znanja tehniškega dokumentiranja,
- poznajo lastnosti in uporabo gradiv s področja avtomobilske tehnike,
- pridobijo temeljna znanja iz obdelave, preoblikovanja in spajanja, …,
- pridobijo temeljna znanja iz mehanike, pnevmatike, hidravlike, elektrotehnike in elektronike,
- obvladajo merilne in kontrolne postopke ter uporabo merilnih in kontrolnih strojev, naprav, orodij in pripomočkov,
- osvojijo strokovno-teoretična in praktična znanja in veščine, ki so pomembna za kakovostno izvedbo kompleksnih nalog,
- obvladajo poklicno specifične metode reševanja nalog, problemov ter strokovnega odločanja,
- so sposobni priprave predlogov za izvedbo popravil vozila ob upoštevanju priporočil in navodil proizvajalcev vozil, tehničnih in drugih predpisov ter želja in pričakovanj strank,
- osvojijo sposobnosti podjetniškega razmišljanja, kritične presoje, odgovornega in socialnega ravnanja v delovnem okolju,
- upoštevajo in izvajajo načela in predpise za zagotavljanje varstva in zdravja pri delu, varstva okolja, požarne varnosti in racionalne rabe energije, materiala in časa ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod,
- poznajo pomen in cilje razvoja osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- imajo znanja, da uspešno organizirajo delo na svojem delovnem področju ob tem upoštevanju ekonomičnosti, zagotavljanja kakovosti, časovnih normativov, terminskega načrtovanja odvijanja naročil ipd.,
- obvladajo znanja za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije z namenom učinkovitega in uspešnega iskanja, vrednotenja, hranjenja, obdelave in uporabe informacij,
- obvladajo specifično strokovno in poslovno slovenščino in vsaj en tuj jezik (nemščina, angleščina ipd.),
- obvladajo splošne komunikacijske veščine (besedno in nebesedno) – pisno in ustno poslovno komuniciranje, telefonsko komuniciranje, tehnike pogajanj ipd.,
- obvladajo vodenje poslovno podjetniške oz. delovne dokumentacije (kalkulacija, delovni nalog, obračun, reklamacija, nabava, skladiščenje, prodaja, razne evidence, zapisnik o poškodbi ipd.),
- poznajo osnove finančnega poslovanja, računovodstva in knjigovodstva ter zakonodaje, ki urejajo vprašanja strokovnega in poklicnega izobraževanja, delovno pravnih razmerij, pokojninsko invalidskega ter socialnega zavarovanja itn.,
- so naravnani v vseživljenjsko učenje, se spopolnjujejo ter skrbijo za svoj osebnostni razvoj za uspešno sodelovanje v družbi,
- so sposobni sodelovanja v skupini in projektnih nalogah (kooperativnost, poštenost), reševati konflikte ter organiziranja in vodenja projektnega in timskega dela.
Dijak bo ob zaključku izobraževanja:
- odgovoren, strpen, human in sposoben življenja v demokratični družbi,
- usposobljen za skupinsko in timsko delo ter sodelovanje pri projektnem delu,
- imel temelje za razvoj osebne organizacijske kulture na delovnem mestu in v delovnem okolju,
- iskal racionalne in strokovne rešitve pri izvajanju aktivnosti v delovnem okolju,
- naravnan v vseživljenjsko učenje in usposabljanje,
- usposobljen za uporabo znanj in veščin v novih situacijah,
- razširil splošno izobrazbo in razvil ključne kompetence za uspešno sodelovanje v družbi, osebnostni razvoj in nadaljnje izobraževanje v skladu z nacionalnimi standardi ključnih kvalifikacij.
Trajanje izobraževanja
Izobraževanje traja dve leti. Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami (KT).
Vpisni pogoji
V izobraževalni program se lahko vpiše, kdor je uspešno končal srednjo poklicno izobraževanje in si pridobil enega od nazivov srednje poklicne izobrazbe:
- avtoserviser, atokaroserist, avtoličar, avtomehanik, avtoklepar ali
- instalater strojnih instalacij, klepar-krovec, konstrukcijski mehanik, orodjar, strojni mehanik, oblikovalec kovin, finomehanik, urar, elektrikar elektronik, elektrikar energetik, mehatronik operater, računalnikar in ima tri letne delovne izkušnje v avtoservisni dejavnosti.
V izobraževalni program se lahko tudi vpiše, kdo si je pridobil enakovredno izobrazbo po prejšnjih predpisih.
Predmetnik: AVTOSERVISNI TEHNIK (PTI)
Oznaka | Programske enote | Obvezno/ izbirno | Skupno št. ur | Št. kreditnih točk |
A – Splošnoizobraževalni predmeti | ||||
P1 | Slovenščina | obvezno | 276 | 13 |
P2 | Matematika | obvezno | 206 | 10 |
P3 | Tuji jezik | obvezno | 276 | 13 |
P4 | Športna vzgoja | obvezno | 30 | 2 |
P5 | Kemija | obvezno | 40 | 2 |
P6 | Fizika | obvezno | 40 | 2 |
P7 | Biologija | obvezno | 40 | 2 |
P8 | Zgodovina | obvezno | 40 | 2 |
P9 | Geografija | obvezno | 40 | 2 |
P10 | Sociologija | izbirno | 40 | 2 |
P11 | Psihologija | izbirno | 40 | 2 |
P12 | Umetnost | obvezno | 40 | 2 |
P13 | Informatika | obvezno | 60 | 3 |
Skupaj A | 1238 | 60 | ||
B – Strokovni moduli | ||||
M1 | Pogonski agregati | obvezno | 66 | 3 |
M2 | Podvozja motornih vozil | obvezno | 99 | 5 |
M3 | Električni in elektronski sistemi | obvezno | 99 | 5 |
M4 | Popravilo in vzdrževanje karoserij | obvezno | 99 | 5 |
M5 | Organizacija poslovanja in dela | obvezno | 66 | 3 |
M6 | Elektronski sistemi motornih vozil | izbirno | 99 | 5 |
M7 | Diagnostika na motorjih | izbirno | 99 | 5 |
M8 | Prenosni sistemi motornih vozil | izbirno | 99 | 5 |
M9 | Zavorni sistemi motornih vozil | izbirno | 99 | 5 |
M10 | Električna oprema vozila | izbirno | 99 | 5 |
M11 | Karoserijska oprema in elektronika | izbirno | 99 | 5 |
Skupaj B | 726 | 36 | ||
C – Praktično izobraževanje v šoli | ||||
Praktični pouk | 204 | 12 | ||
Č – Praktično usposabljanje z delom | ||||
Praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu | 76 | 3 | ||
D – Interesne dejavnosti | ||||
Interesne dejavnosti | 96 | 4 | ||
E – Odprti del kurikuluma | ||||
Odprti kurikulum | 256 | 12 | ||
Skupaj pouka (A+B+E) | 2220 | 108 | ||
Skupaj praktičnega izobraževanja (C+Č) | 280 | |||
Skupaj izobraževanja v šoli (A+B+D+E) | 2316 | 112 | ||
Skupaj (A+B+Č+D+E) | 2392 | 116 | ||
Poklicna matura (izdelek oziroma storitev in zagovor) | 4 | |||
Skupaj kreditnih točk | 120 | |||
Število tednov izobraževanja v šoli | 67 | |||
Število tednov praktičnega izobraževanja v podjetju | 2 | |||
Število tednov interesnih dejavnosti | 3 | |||
Skupno število tednov izobraževanja | 72 |
Dijak izbere tri strokovne module med ponudbo izbirnih strokovnih modulov M6 do M11.