Nejc Pačnik, študent 2. letnika študijskega programa Avtoservisni menedžment, se je letos udeležil rallyja Gumbalkan 2022 na relaciji Češka–Slovaška–Madžarska–Romunija, kjer je eno od pravil to, da avto ne sme stati več kot 1000 € (https://www.gumbalkan.cz/english/). V nadaljevanju si lahko ogledate slike in potopisni dnevnik z njegove dirke …
Kratek opis avta in sponzorjev
Suzuki Baleno 1.6 GLX, letnik 1998 z 220.000 prevoženih kilometrov. Na avtu smo opravili mali servis z menjavo svečk. Na pooblaščenem servisu so opravili optiko, menjavo kolesnega ležaja, menjavo manšete in hladilnika. Na TŠC Maribor smo napolnili klimo. Topla nam je podarila povsem nov akumulator, Red Bull Slovenija je podarila plato njihove energijske pijače. Zavarovalnica Sava je prispevala denarna sredstva.
DAN 1
Javljamo se s prvega dneva dogodivščine. Do starta smo napravili 540 km in to kar brez dolivanja goriva. Na startu so naju vsi toplo sprejeli in bili začudeni, kaj počneva tam. Na startu je bilo preko 500 avtomobilov različnih znamk, oblik in barv. Tujcev nas je bilo le za vzorec: en poljski avto, en finski, nekaj slovaških in madžarskih. Našla sva tudi voznike Suzukijev, ki so bili zelo veseli in so se takoj “nalepili” na avto. S celotnim konvojem smo zapustili štartno črto in že po nekaj minutah vožnje smo bili na Slovaškem. Napravili smo le 190 km in se ušotorili v kampu. Komaj čakamo na jutri, kjer bo Baleno lahko pokazal, da je kos zahtevnemu terenu.
DAN 2
Prevozili smo slovaško regijo Košice s super razgledom, naravo in nekoliko slabšimi cestami. Ogledali smo si tudi ledeno jamo Demänovská Ice Cave, v kateri je zelo osvežujočih –2 °C. Pot nas je peljala na Madžarsko, kjer smo odkrili še slabše ceste. Obiskali smo grad Regec. Na poti smo srečali češke kolege in nadaljevali vožnjo skupaj. Pojavile so se tudi težave, k sreči na njihovem avtu in s skupnimi močmi smo popravili črpalko goriva. Sonce je že zahajalo, zato je bila vožnja za danes zaključena. Tik ob našem kampu je bilo zelo lepo jezero Tarn of Megyer-hegy. Dan smo zaključili s 330 prevoženimi kilometri.
DAN 3
Pot smo nadaljevali skozi Madžarsko, kjer smo se ustavili ob kipu Jezusa, podobnem tistemu v Riu De Janeiru. Vedno bližje smo bili Romuniji, slabše so bile tudi ceste. Odkrili smo peščeno cesto in se malo pozabavali. Prva točka v Romuniji je bila strma planota, pred podvigom smo vklopili pogon 4 x 4, s katerim smo bili tudi kos pravi divjini. Srečali smo tudi udeležence Kumipallo4000, reli luksuznih avtov, ter izmenjali nalepke in nekaj besed. Pot nas je peljala do Cave Unguru Mare, kjer smo okopali v hladni reki. Po počitku smo prevozili kar nekaj kilometrov makadamskih cest in se z ekipo nekaj kolegov utaborili na jasi sredi gozda. V celem dnevu smo prevozili 330 km brez zapletov.
DAN 4
4. dan smo prevozili 225 kilometrov po zelo težkem terenu z veliko skalami in blata. Pot nas je vodila mimo praznega jezu in naprej v sotesko s čudovitim slapom. Ogledali smo si tudi mesto Cluj-Napoka. Naslednja točka je bila Vârful Ijar na prelepi planoti, kjer nam je 4 x 4 omogočal lahko premagovanje terena. Tukaj smo tudi prenočili. Upamo, da bodo naslednji dnevi tudi tako adrenalinski.
DAN 5
Po burni in rahlo neprespani noči smo pot nadaljevali s planote. Hitro smo se znašli v pravi romunski divjini. Ceste so bile polne ostrih skal in kamenja. Prizanašalo nam ni niti vreme, saj je ves dan deževalo. Nekaj prelepih razgledov je vzela megla, ampak nismo bili jezni, saj je bilo veliko, luž, ki smo jih z veseljem prevozili s polnim plinom. Na poti smo si ogledali Iaz decantare Valea Șesii, kjer je bila včasih vas, ki jo je zalila voda iz bližnjega rudnika. Zadnja točka dneva je bila mesto Alba Iulia s čudovito utrdbo. Skozi mesto je potekala tudi rimska cesta. Vožnjo smo zaključili ob bližnji reki in dan končali z 210 kilometri.
DAN 6
Danes je bila cestna etapa. S splavom smo prečkali reko Mures, bilo je zelo zanimivo, saj tega pri nas ne vidiš. Ceste so nas vodile na Transfăgărășan. Spet nam je ponagajalo vreme, ta visok prelaz (2042 m) je bil v megli, ampak smo vseeno dobili nekaj zelo lepih fotografij. Pri spustu smo srečali zelo prijazno medvedko z mladičem, ki se je nastavila za poziranje. Pred dolino smo se ustavili in si ogledali Vidraru Dam. Dan se je zaključil v skupinskem kampu ob reki. Prevozili smo kar 410 km.
DAN 7
Zadnji dan naše dogodivščine. Vreme nam ni bilo naklonjeno in smo noč morali prespati v avtu. Zjutraj smo pot nadaljevali po cesti in mislili, da nam organizatorji niso privoščili terena, a smo se zmotili. Vozili smo se po zelo blatnih cestah. Na poti smo srečali še enega Suzuki Balena in se pošalili, da imamo najboljši avto. Kilometri so tekli in uspešno smo prečkali ciljno črto. Super veseli, da nam je uspelo in da ni bilo nobenih težav z avtom. Dan se je zaključil z 230 km. Po zabavi nas zjutraj čaka dolga pot domov, kar 800 km vožnje.
POT DOMOV
Po uspešno prevoženih 2400 km nas je čakala še dolga pot do doma. Cesta nas je peljala skozi Srbijo in Hrvaško. V slabih 10 urah smo bili doma. Neizmerno veseli in ponosni, saj je avto zdržal brez težav. Na dogodivščini nismo imeli nobene okvare ali počene pnevmatike. Dokazali smo, da je Suzuki primeren avto za tako nore podvige. V 9 dneh smo tako skupaj prevozili 3200 km in potrošili nekaj manj kot 300 l bencina. Prevozili SMO Madžarsko, Češko, Slovaško, Romunijo, Srbijo in Hrvaško.