Marko Naberšnik, filmski in televizijski režiser, profesor na Univerzi v Ljubljani – Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Naberšnik je v Mariboru končal srednjo tehnično šolo, se zatem vpisal na študij ekonomije in leta 1996 obiskal tečaj filmske režije na Newyorški filmski akademiji. Tam je posnel kratki igrani film The Beginning (Začetek), s katerim je opravil sprejemni izpit na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, kjer je leta 2002 diplomiral iz filmske in televizijske režije, leta 2010 pa končal še magisterij. Dela kot redni profesor na Oddelku za film in televizijo na AGRFT ter kot režiser igranih in dokumentarnih filmov ter televizijskih oddaj. Podpisal se je pod več kot 500 televizijskih oddaj, med katerimi so vidnejše Studio City, Viktorji (2004, 2005, 2008), As ti tud not padu?, Zmago Batina – Vzemi ali pusti, Na zdravje, Pod klobukom in številne druge. Njegov celovečerni prvenec Petelinji zajtrk je s 183.000 gledalci drugi najbolj gledan slovenski film vseh časov. Leta 2012 je izjemen uspeh doživel tudi njegov drugi celovečerni film Šanghaj. Na festivalu A kategorije v Montrealu (36th World Film Festival Montreal) je bil uvrščen med 17 filmov, ki so se predstavili v uradnem tekmovalnem programu. Selektorji festivala so dokončni izbor naredili po ogledu kar 3000 filmov. V najbolj prestižni sekciji je film Šanghaj prejel nagrado za najboljši scenarij.
Tudi Šanghaj je bil pri slovenskih gledalcih deležen uspeha in kinematografsko predvajanje zaključil s 47. 695 gledalci (vir: Slovenski filmski center). Leta 2014 je Naberšnik končal svoj tretji celovečerni igrani projekt Gozdovi so še vedno zeleni (Die Wälder sind noch grün), s katerim se je ponovno uvrstil na festival A kategorije. Film so sprejeli v uradni tekmovalni program 17. mednarodnega filmskega festivala v Šanghaju Za uvrstitev v osrednji program festivala se je potegovalo 1099 filmov iz 112 držav, selektorji pa so jih izbrali le 17, med njimi tudi Naberšnikov film. Gozdovi so še vedno zeleni je nastal v koprodukciji med Slovenijo in Avstrijo z zasebnimi finančnimi sredstvi brez podpore javnih filmskih skladov. Imel je slovensko in avstrijsko kinematografsko distribucijo. Prejel je pozitivne odzive kritikov, med drugim so ga dobro ocenili tudi v priznani ameriški publikaciji The Hollywood Reporter.
Kot dijak sem obiskoval ustanovo, ki se je takrat imenovala SKSMŠ – Srednja kovinarska, strojna in metalurška šola Maribor in je ena od predhodnic današnjega TŠC Maribor. Zaključil sem štiriletni program, smer strojni tehnik. Že takrat me je zanimal film in imel sem status kulturnika, ki mi je pomagal, da sem bil ob šolskih obveznostih aktiven še na področju umetnosti.
Ko sem snemal film Petelinji zajtrk, so mi izkušnje iz srednje šole zelo pomagale, sploh tiste, povezane s praktičnim delom, ki je v tistem času potekalo v delavnicah ob Tovarni vozil in toplotne tehnike (TVT) Boris Kidrič Maribor. Brez teh izkušenj upodobitev mojstra Gajaša in njegove avtomehanične delavnice v Petelinjem zajtrku zagotovo ne bi bila tako verjetna.
—
Vsi filmski in televizijski dosežki: https://www.imdb.com/name/nm1252599/
»Vsem, ki boste za pridobivanje izobrazbe izbrali TŠC, želim na vaši poti veliko uspeha in zadovoljstva.«